Cik B Dah Cakap Awal2, Kalau Vida Nak Khwin Jugak, Dia Tak Akan Pnggil Iqbal Ayah, Tapi Akan Panggil…

” Sekarang ini hubungan kami dah okey, dah tidur sekali..”

Itu kata-kata anak sulung kepada usahawan kosmetik popular Datuk Seri Vida, Cik B mengambil langkah untuk berdamai dengan ibunya selepas situasi teg4ng baru-baru ini.

Jelas Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 16, dia mengakui ada berbincang mengenai keputusan ibunya untuk berkhwin dengan Iqbal Zulkefli seperti yang tul4r.

” Mama pun sudah boleh bercakap dengan saya dan kami dah rapat semula. Saya ada sentuh topik khwin dan berpesan padanya jangan berkhwin. Kemudian, mama balas insya-Allah.

” Yang saya nampak mama ada fikir balik bila saya tak bagi khwin. Dia pun ada baca statement yang saya keluarkan.

” Sama juga dengan komen-komen netlzen, dia pun dia baca. Ada la juga terlintas di fikiran dia, ‘betul juga eh?’,” katanya.

Jelas Cik B, dia tiada mas4lah dengan bekas pembantu peribadi Vida itu dan mengakui jejaka kelahiran Kelantan itu baik hati, cuma mereka tidak benar-benar akrab.

Malah, dia dan adik lelakinya, Kacak pernah berbincang mengenai keputusan ibunya untuk berkhwin dengan Iqbal sebelum ini.

” Kacak suruh saya bagi mama khwin tapi saya tetap tak nak bagi. Saya kenalah jaga mama. Saya ada mama ja.

” Takkan mama nak bagi kasih sayang dia dekat orang yang baru datang dalam kehidupan dia?

” Saya bukan selfish! Kalau saya beri pendapat, biarpun mama tak ikut (setuju) tapi selalunya dia buat ja. Saya hanya nak mama happy lama bukan sekejap saja,” tambahnya.

Akui pelantun lagu Tolonglah itu lagi, dia mengaku berdepan tr4uma dengan perkhwinan Vida terdahulu. Hal itu sekali gus mendorong tndakan dan re4ksinya terhadap pilihan ibunya untuk mendirikan rumah tangga sekali lagi.

Sungguhpun tidak mampu mengh4lang ketentuan takdir, Cik B berpegang dengan pendiriannya tiada lelaki lain yang boleh menggantikan kasih sayang antara mereka bertiga anak-beranak.

” Saya memang tak nak langsung mama khwin dengan sesiapa sebenarnya. Saya tak nak ada orang baru datang dalam hidup saya.

” Rasa macam uncomfortable untuk saya tinggal serumah, khwin dengan mama pula tu.

” Saya buat semua ini sebab tak nak mama sedih. Kita tak tahu dia punya niat. Memang betul niat nak khwin tapi di sebalik itu kita tidak tahu.

” Tapi kalau mama dan dia (Iqbal) berkhwin juga saya tetap akan jaga mama,” katanya.

Kalau jadi khwin, nak panggil Iqbal apa?

Sementara itu, selepas diitanya panggilan buat bapa tirinya itu nanti, jawab Cik B spontan;

” Saya akan panggil dia yoo bro!” jawab Cik B.

Menjengah ruangan komen, rata-rata terhibur dengan jawapan Cik B itu. Malah ramai merasakan Cik B cukup matang dalam berfikir demi melihat kebahagiaan ibunya.

Pastinya apa yang diluahkan Cik B berdasarkan pengalaman lalu melihat ibunya beberapa kali berumah tngga dan sudah tentu Cik B tidak mahu ibunya dikecewakan lagi.

” Matang cara fikir anak dato…..fasa perkhwinan dato beberapa kali sebelum ni memberi kesan mendalam dlm jiwa anak-anak..” tulis Izharkifli.

Namun terdapat juga ntizen yang meminta agar Cik B menghormati Iqbal sebagai bapa tiri, seandainya ibunya berkhwin dengan Iqbal.

” Cik B kena jadi anak yang baik. Mengh4lang tuntutan naluri ibu yang ingin bersuami adalah tndakan kurng bijak..” tulis Matnep.

Sumber:gempak

Facebook Comments

Be the first to comment on "Cik B Dah Cakap Awal2, Kalau Vida Nak Khwin Jugak, Dia Tak Akan Pnggil Iqbal Ayah, Tapi Akan Panggil…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*