“Terpksa ambil ubt” Ini keadaan terkini Caprice selepas buat pendedahan mengenai Ebit Lew

MAKLUMAT rahsla yang masih membelenggu penyanyi rap Caprice mungkin mendor0ng selebriti berkenaan berdepan kesukaran untuk tidur sejak kebelakangan ini.

Lebih merisaukan apabila Caprice atau atau Ariz Ramli, 33, terpksa mengambil ubat dengan kerap bagi membantunya untuk tidur.

Namun teg4snya, pengambilan ubat tersebut tiada kaitan kaitan dengan mas4lah kemurvngan sebaliknya ia disebabkan misi jih4d yang disertainya di Pal3stin.

“Saya sukar tidur… beberapa minggu ini saya ada mengambil ubt tidur tapi sejak akhir-akhir ini sangat svkar. Ada orang tanya saya, mungkinkah ia disebabkan kesihatan ment4l saya.

“Tapi saya tak fikir sebab kemurvngan sebab saya percaya mungkin disebabkan jih4d. Sesiapa yang kenal saya selama ini, pertlkaikan atau cab4r jih4d saya… Gaza dan Pal3stin, something inslde me burn.

“Saya minta maaf kerana menjadi gil4… ia hanya berlaku jika ada orang cucvk jihad saya atau G4za,” katanya menerusi perkongsian video di Instastory pada Sabtu.

Sejak beberapa hari lalu Caprice mencetvskan keres4han dalam kal4ngan netlzen apabila memberitahu akan membuat pendedahan penting pada 21 Julai ini.

Kalau kita bersama, demi ummah… bayangkan kita masuk G4za sama-sama.

Kurang seminggu daripada tarikh berkenaan, Caprice muncul dengan kontr0versi apabila mendedahkan tentang tegvrannya terhadap personaliti dakwah, Ebit Lew selepas mend4kwa dia menerima rungutan daripada rkyat G4za tentang cara pendakwah kesayangan ramai berkenaan menghulurkan bntuan.

Dalam pada itu mas4lah sukar untuk tidur yang dih4dapi Caprice juga mungkin disebabkan dia berkemungkinan besar tidak dibenarkan memasuki G4za seperti yang dirancang.

Untuk rek0d Caprice berangkat ke Pal3stin pada 23 Jun lalu.

“Saya memang tengah saklt sebab selepas satu bulan, saya kena hadap semua benda yang berlaku di G4za seorang diri dan ia menyakltkan.

Caprice terkil4n Ebit tidak mengikut perancangan mereka sebelum ke G4za.

“Kemungkinan besar, kita tak dapat masuk ke G4za,” katanya.

Bukan itu sahaja, Caprice turut meluahkan rasa kes4l dengan tlndakan seorang sahabatnya yang dipercayai merujuk kepada Ebit kerana tidak mengikvt perancangan mereka sebelum tiba di negara berg0lak itu.

“Saya tak sangka seorang sahabat… kawan saya sendiri tiba-tiba senyap tak boleh beri kerjasama selepas apa yang berlaku di G4za. Sebelum ini saya tak tahu tapi sekarang saya dah tahu kenapa.

“Memang saya rasa sedlh sangat tapi saya harap hubungan kita kembali seperti biasa tanpa campur tangan orang lain. Kalau kita bersama, demi ummah… bayangkan kita masuk G4za sama-sama.

“You do your charity dan saya rapatkan saf dengan artls, Inflvencer, cikgu, anak muda dan orang Pal3stin… ia sangat menakjvbkan. Itulah perancangan sebenar. Saya tak nak tunjuk Whatsapp, boleh tanya ustaz sendiri,” katanya.

Pemb4ntu Peribadi Ustaz Ebit Lew B0ngkar Cerita Sebenar

Pembantu dan pengwal peribadi Ustaz Ebit Lew, Arief Farhan tampil menjelaskan perkara sebenar tentang apa yang terjadi di antara majikannya bersama blntang rap Caprice yang kini sedang berada di Cairo.

Menurut Arief, dia tidak memahami mengapa Caprice seperti tidak berpuas hati dengan Ebit sehingga bertindak melemp4rkan kata-kata sindlran kepada majikannya.

Bagi meleraikan semua spekvlasi yang timbul, Arief menjelaskan tiga isv yang berbangklt di antara Caprice dan Ebit iaitu isu foto pemberian permainan kepada kanak-kanak susah di G4za, isv melutut dan menclum kaki mnteri G4za serta isv Ebit menyek4t akaun Instagram (IG) Caprice.

“Semua orang tahu svsah untuk masuk ke G4za. Hari pertama kami sampai di Mesir, kami terus pergi ke kedvtaan Malaysia di Cairo dan orang kedutaan sendiri beritahu dia tak dapat nak tolong. Lepas seminggu kami di sana, Caprice ada mesej ustaz, dia ajak ustaz untuk j0in dia pergi ke G4za. Caprice masa tu mengikvti romb0ngan Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim, Pengerusi Biro Kebajikan UMN0 Malaysia yang selalu masuk ke Pal3stin. Tapi masa tu ustaz tak balas sebab kami semua tengah tension, stress hari-hari menunggu untuk masuk G4za. Kami hari-hari tawakal, buat bacaan Yasin, solat h4jat, qiamulail.

“Lepas dua minggu berada di Meslr, kami hantar nama kepada kerajaan Meslr untuk masuk G4za. Keputusan keluar seminggu lepas tu yang menyatakan kami lvlus. Masa tu Caprice dah sampai Meslr, dia ada mesej ustaz kata nak ikut ustaz sekali. Tapi ustaz tak boleh nak buat apa sebab nama semua dah submit. Tapi lepas tu kita kena dapatkan lagi satu kelulusan iaitu daripada pihak tentera untuk urusan menjaga keselamatan.

“Hari ke-34, barulah dapat surat kelulusan untuk masuk ke G4za daripada pihak tentera. Isv Caprice ni timbul bila ustaz dah balik dari G4za. Bila sampai Meslr, Caprice ajak jumpa. Dia datang berb0rak dengan ust4z, ust4z kongsi la dapat anugerah Duta Muhibah daripada ker4jaan G4za. Ustaz kngsi cara nak masuk, bagi tips dan semangat. Tapi bila ustaz ajak Caprice makan, dia men0lak,” ujar Arief menerusi Instagram Live bersama Redha Zaini, pelajar Malaysia yang menyambvng pengajian di Mesir.

Tambah Arief lagi, isv mula tercetvs apabila Caprice mula memuat naik IG St0ry seolah-olah menylndir Ebit.

“Bila dah balik Malaysia, bermulalah dia kongsi pasal ‘k0piah putih, cash is king’. Tapi masa tu kami tak fikir apa-apa, tak tahu dia tuju kat siapa. Lepas tu kaitkan pulak isv ‘acah jadi hero’ tapi masa ni ustaz bersangka baik, mungkin dia tuju pada orang lain. Lepas tu dia dah bagi hint banyak sampalah dia post pasal t0ys. Situ je dah mengesahkan yang dia menylndir ustaz.

“Lepas tu dia hantar mesej panjang kat ustaz yang pasal dah seminggu dia nak tegur ustaz tu. Ustaz pun manusia biasa ada em0si, ada perasaan. Bila dia sebut pasal ayah, ustaz memang sedlh la sebab ayah dia tengah saklt ten4t masa tu.

“Pasal isv gambar, ustaz pergi G4za nak bagi misi bntuan. Tak kan ustaz nak pergi jumpa orang kaya. Mestilah pergi jumpa orang mlskin, orang svsah. Kenapa Cap nak persoalkan benda tu? Rumah-rumah tu dipilih oleh Pal3stin Red Cresent, bukannya kita main terj4h. Dia cakap orang G4za semua m4rah ustaz. Bukan ustaz je amik gmbar budak-budak tu. Isv Pal3stin-G4za ni dah lama, sebelum ustaz, dah beribu orang amik gambar budak-budak takde kaki, takde tangan. Tapi bila ustaz bagi patvng je, terus kena.

“Dia kata nak masuk G4za, nak bersihkan nama Malaysia. Apa yang ustaz buat sampai kena jadi macam tu. Dia ni macam desp3rate nak masuk G4za sangat sampai jadi macam tu. Dia memang tak puas hati, dia k0yak sampai sanggup tlkam belakang ustaz,” jelas Arief.

Caprice turut membangkltkan isv Ebit melvtut dan menclum kaki mnteri luar Gaza untuk dia keluar daripada G4za.

“Isu ustaz melvtut depan mnteri luar G4za ni, saya tak nampak langsung ustaz melutut, civm kakl macam yang Cap cakap. Saya takvt saya terlepas pandang, saya tanya ustaz sendiri betul ke apa yang Cap cakap ni, ustaz kata takde. Ustaz tak akan buat macam tu, saya tahu ustaz macam mana.

“Cap ni desperate nak masuk ke G4za. Dia jadikan alasan sebab dia tak dapat masuk G4za, dia kata ustaz buat onar di G4za menjadi penyebab dia tak dapat masuk. Dia fltnah, sakltkan hati, slndir dan p3rli ustaz, hati siapa tak terasa. Lepas tu dia expect kita nak layan dia baik.

“Kemudian isv kena bl0ck, dah kau sakltkan hati ustaz, sebut psal ayah dia lagi. Kemudian tuntut ustaz buat permohonan maaf secara terbuka, tak tahu lah apa salah ustaz sampai kena buat permohonan maaf kepada penduduk G4za,” kata Arief.

Beberapa hari yang lalu, Caprice kerap memberi bayangan mengenai satu pendedahan yang akan dibuat mengenai mengapa dia tidak dibenarkan masuk ke G4za yang dikatakan berpvnca daripada beberapa orang berpengaruh.

Ebit Lew kehilngan bapa, TMJ zahir ucapan takzlah

Terdahulu Pem3rgian bapa kepada pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew iaitu Ibrahim Lew yang menlnggal dunia petang tadi mengvndang rasa sayv dalam kalangan rkyat Malaysia.

Menerusi sebuah posting di laman Instagram, Ebit berkata jnzh bapanya akan di bawa ke Muadzam Shah, Pahang untuk dikebumikan di sana.

“Innalillahi wa inna ilaihi rajiun. Bapak saya yang tercinta baru sahaja mennggal dunia. Ya Allah beratnya rasa ujlan ini. I love you bapak.
“Bapak pergi dulu. Nanti ebit sampai yer. Ya Allah ampunilah bapak. Sayangilah beliau, rahmatilah beliau,hadiahkan syurga Firdaus untuk beliau.
“Ya Allah temukanlah bapak dengan mak dekat sana. Letakkanlah mereka bersama. Ya Allah,inilah ayahku yang sangat baik. Terima kasih pinjamkan dirinya untukku,” tulisnya.
Berita sedih tersebut turut mendapat keprihatinan Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang menitipkan ucapan takzlah kepada keluarga pendkwah berusia 36 tahun itu.

“Salam takzlah Ustaz. Al-fatihah,” tulis baginda sebelum komen tersebut dihujani kata-kata positif daripada warganet.
Sebelum ini, Ebit memberitahu mengenai tahap kesihatan bapanya yang semakin mer0sot berikutan menghldap k4nser perut tahap terakhir ketika melwat Allahyrham di sebuah h0spital di ibu kota.

Sumber:limauasamboi

Facebook Comments

Be the first to comment on "“Terpksa ambil ubt” Ini keadaan terkini Caprice selepas buat pendedahan mengenai Ebit Lew"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*