Semua Terjadi Ada Hikmah, Allah Aturkan Semua Ini Dan Kebetulan Nama Pun Lebih Kurang Sama

SEPERTI dalam drama, begitulah re4ksi seorang ibu yang berdepan detik cem4s apabila menyedari anaknya yang baru dilahlrkan tertukar dengan b4yi orang lain.Kisah mengenai b4yi tertukar itu menjadi tul4r apabila wanita berkenaan, Siti Suriani Wahiddin membuat perkongsian menerusi Facebook (FB) Live, Sabtu malam.

Berkongsi pengal4man, wanita berusia 22 tahun itu mengakui pada mulanya terg4mam berdepan detik mencem4skan itu yang membabitkan anak lelaki keduanya.

“Saya tak tahu nak gambarkan macam mana. Sebelum ni kita tengok kat dalam drama je, tapi perkara ini terjadi pada diri sendiri.

“Saya memang terkeslma, terdiam, rlsau semua ada. Hanya Tuhan saja yang tahu perasaan saya bila dapat tahu anak yang saya pegang tu bukan anak saya.

“Saya asylk fikir anak saya kat mana, dengan siapa, macam mana keadaan dia,” katanya kepada mStar sambil menambah dia melahlrkan b4yi lelaki di sebuah h0spital di Shah Alam, kira-kira jam 2.30 pagi pada 11 Jun.

Lebih dikenali sebagai Siti Jamumall, dia hanya menyedari b4yi itu bukan anaknya semasa suaminya mahu memot0ng tanda nama pada kaki b4yi berkenaan selepas pulang ke rumah.

“Saya discaj petang semalam (Sabtu), masa waktu Maghrib suami nak pot0ng tag di kaki anak, ada nama wanita lain dan bukannya nama saya.

“Nasib baik suami tengok dulu tag nama tu sebelum dia bvang. Dia siap tanya kenapa nama ibu lain? Masa tu kami terus kelirv, eh betul ke ini anak kami?

“Kami ada ambil gambar anak selepas saya bers4lin sebelum anak dibawa ke nurseri, tapi kami sedapkan hati sendiri mungkin muka b4yi berubah,” katanya sambil menambah tanda nama tersebut dipercayai merujuk kepada ibu kepada b4yi yang dilahirkan jam 3 petang 10 Jun.

Menurut usahawan itu, dia dan suaminya menghubungi pihak h0spital berhubung perkara itu sebelum bergegas ke h0spital pada Sabtu malam dan kemudian mendapat pengesahan berlaku pertvkaran b4yi.

“Setibanya di h0spital, kami dibawa jumpa ibu bapa yang juga tertvkar b4yi dengan membawa pulang anak kami, bersama pihak h0spital.

“Bila kami dibawa jumpa dengan anak kami yang sebenar, saya tak tengok tag dah. Saya terus teringat muka anak saya yang pertama. Memang ir4s dengan wajah abang dia yang berusia setahun dan enam bulan,” katanya.

TERUS JADI FAMILY

“Allah terima kasih satukan kami , automatik kami dah jadi family . siti tak sangka allah mcm aturkan nama baby pon Aisar & Aiman . kami baru lepas di interview Buletin TV3 yg akan bersiaran malam ni”

“Siti percaya allah aturkan dan pilih siti untuk perjvangan ini . Allah luluh baca ni dari dr pkar puan yg wasap siti . bayangkan kejadian yg berlaku tapi tak tau tertukar anak sendiri”

Dalam pada itu, Siti Jamumall tidak dapat menyembunyikan perasaan sedlhnya apabila telah menyusukan kedua-dua b4yi termasuk anak orang lain yang tertukar itu.

“Bagaimanapun, saya amat bersyukur kerana dipertemukan dengan anak saya. Ada hikmah di sebaliknya. Tak jangka, mak saya pun ingatkan situasi macam ni berlaku dalam drama je.

“Hari ni saya ke h0spital semula untuk melakukan pemerlksaan kesihatan penuh terhadap anak memandangkan dia dibawa keluar dari h0spital lebih awal dari sepatutnya.

“Saya juga akan mendapatkan khidmat nasihat guaman dalam mempertlmbangkan tindakan selanjutnya sebagai pengajaran,” katanya yang turut membuat lap0ran p0lis berhubung kejadlan itu.

Sumber : MSTAR ONLINE / JAMUMALL.COM

Kredit: Sobatt Ekudz

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Facebook Comments

Be the first to comment on "Semua Terjadi Ada Hikmah, Allah Aturkan Semua Ini Dan Kebetulan Nama Pun Lebih Kurang Sama"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*