F0under vir4l tk suka s0lat rupanya pandai mengaji, siap upah ustazah 3 kali seminggu

Sebelum ini netlzen pernah dikejvtkan dengankisah seorang ‘founder’ wanita yang mengaku dirinya tidak suka mendirikan s0lat.

Selain itu, pengasas produk kecantikan tersebut turut dilihat mempersendakan bacaan Surah Yasin dalam video viral berdurasi 32 saat berkenaan.

Pernah mengakv tak suka s0lat

Berikutan itu, ramai mengec4m perbuatan wanita itu yang dikatakan membuka alb sendiri serta sengaja membangkitkan prov0kasi.

Pandai mengaji, bayar RM 700 ustazah mengajar

Baru-baru ini, ‘founder’ produk tersebut kembali menjadi bualan hngat apabila menunjukkan dirinya dakam keadaan kepala dittup dengan tuala sambil mengaji al-Quran.

Selain itu, dia turut mendedahkan sanggup membayar ustazah sebanyak RM700 sebulan untuk belajar mengaji sebanyak 3 kali setiap minggu.

“Jangan runsing. Saya bayar ustazah RM700 sebulan ajar mengaji 3 kali seminggu. Bukan untuk anak-anak je tapi staf sekali,” katanya.

Menlnjau ke ruangan komen, rata-rata netlzen memberi sokongan terhadap wanita itu dan menganggap kenyataannya dalam video viral tempoh hari bertujuan untuk mem3rli individu yang sering mengec4m dirinya.

Dia cuma p3rli netlzen masa buat live

Dia pakai tudung atau tak itu d0sa dia

Lain kali jaga kata-kata

Sedap mengaji

Ramai yang suka menghvkum

Dia mrah orang yang kata dia tak sembahyang

Rupanya dia lagi bagus dari kita

Terdahulu, gara-gara tingkahlakvnya itu, wanita itu terpksa hadir ke IPD Kota Bharu bagi memberi keterangan tentang video viral tersebut.

Sumber :https://ohmymedia.cc/founder-viral-tak-suka-solat-rupanya-pandai-mengaji-siap-upah-ustazah-3-kali-seminggu/

Sebelum ini

P0lis slasat f0under k0smetik tak suka solat, Mufti Kelantan beri k0men

Satu video terseb4r yang telah membuatkan ramai netlzen gel3ng kepala. Video itu menunjukkan seorang usahawan yang mengatakan dia tak suka mendirikan tiang agma iaitu bers0lat.

Video berkenaan dibuat di laman Faceobook, yang mana wanita berkenaan bersembang dengan followernya yang dituturkan dengan l0ghat Kelantan sambil menikmatl makan malam bersama beberapa individu lain.

Ada netlzen yang telah translate maksud l0ghat Kelantan berkenaan. Ini antara inti video berkenaan.

Orang mahu buat apa pun, suka hati dia lah. Nak baca Yasin tak perlu tunggu malam Nlsfu Syaaban. Kau datang duduk rumah aku tengok macam mana, aku nyemb4h atau tak, nak tahu mari datang rumah aku.

Aku memang tidak suka sembahyang. Jnganlah nak suruh aku bersembahyang. Amik air sembahyang pun aku tak tahu. Macam mana Aiman nak ambil air sembahyang?” Beliau bertanya kepada orang di sebelahnya.

Percakapan oleh usahawan berkenaan dilihat umpama persend4kan agama dan terus membuat netlzen bengang.

Susulan itu satu slatan akan dibuat setelah rep0rt p0lis telah dibuat ke atas wanita berkenaan. Hal ini disahkan oleh pihak P0lis.

Ketua P0lis Daerah Kota Baru, Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud menyatakan ada seorang lelaki berumur 52 tahun buat laporan p0lis tentang video berkenaan.

Lelaki yang buat report itu menonton video berkenaan setelah terseb4r di whatsapp.

Tindakan svspek dianggp persenda serta mainkan agama Islam yang mana ianya boleh mendatangkan kemrahan orang ramai. K3s ini akan dislasat berdasarkan satu akt4 Komunikasi dan Multimedia.

Dalam pada itu, Muftl Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad turut membuat kenyataan apabila ditanya tentang video ini.

“Dalam agama, dua perkara kena lihat iaitu siapa yang cakap dan nilai apa yang dikata. Kalau seperti yang didkwa, dia bangga atau kejahilannya sebab tak suka sembahyang, tak tahu berwuduk, ianya perbuatan yang tak baik.”

“Perbuatan tak baik ni tak patut diheb4hkan. Tak elok kalau kita bangga dan dedahkan semua perbuatan bruk kita.”

“Kita kena dekati orang macam ni untuk tahu lebih lanjut, kenapa dia cakap seperti itu. Adakah bercakap sebegitu sebab kejahil4nnya atau sebab dia bangga dengannya, ia dua h4l yang berbeza.”

“Kalau dia j4hil, pihak penguatkuasa akan beri bimbingan. Tidak tahu berwuduk, ajar cara berwuduk. Berdasarkan hasil siasatan barulah kita boleh ambil tindakan-tindakan yang sewajarnya termasuk tindakan undng-undng. Perlu si4satan yang teliti apa punca sebenar dia bertindak sebegitu.”

Sumber:trendingkini

Facebook Comments

Be the first to comment on "F0under vir4l tk suka s0lat rupanya pandai mengaji, siap upah ustazah 3 kali seminggu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*