Baru Umum Tlada Rentas Daerah Dan Negerl raya nanti.ini yg terjadi pd Fac.ebook DS Ismail Sabri

PETALING JAYA- Semua aktiviti rentas negeri dan daerah tanpa kebenaran pihak p0lis di seluruh negara adalah tidak dibenarkan selama empat minggu berkuatkuasa dari 10 Mei hingga 6 Jun depan.

Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, semua ak.tiviti sosi4l juga tidak dibenarkan dijalankan orang ramai sepanjang tempoh berkenaan.

“Aktiviti sosi4l itu termasuklah majlis kenduri, perkahwinan, keraian dan lain-lain selain aktiviti pendidikan dan e.k0nomi yang boleh menyebabkan perhimpunan atau kes.es4kan awam.

“Selain itu, majlis rasmi dan sosi4l secara bersemuka oleh kerajaan dan swasta juga tidak dibenarkan,” katanya di sini tadi.

Pun begitu, katanya, keputusan sek4tan itu akan disem4k semula selepas dua minggu.

Ramai Luahkan Perasaan Dekat Facebook Beliau

Last minit nk beraya kome buat mcm ni aku dh agak sikit² umum pkp last last 1mlysia aje bajang.

Bwat roblok bwat ape,bukan robl0k boleh selesaikn c0vid sepatotnya tempat yg byk kene c0vid bwat pemb.asmi kvman.

Dato kena tahu punca c0vld mer.eb4k setelah kita dapat capai angka 1 tempoh hari adalah PRN sabah..Sepatutnya dari awal dah bl0ck keluar masuk xkira menteri atau taik menteri..sekarang yang svsah kita rakyat..Sek4t sana sekat sini..hancvrrr.

Dato jgn l.emb4b dato.. jgnla buat separuh masak pkp, total l0ckdown.. 2 minggu pon jdla janji k3s turun.selangor ni mcm x pkp je, manusia berpusu2 mcm biasa je. Sampai bila nk berakhir?? Ek0nomi lagi penting dari ny4wa rkyat????????..

Semasa k3s bermula menaik kena buatlah full l0ckdown, bukan k3s sudah tinggi baru sini ttup sikit sana ttup sikit, penvlaran tu TAK AKAN divtuskan selama2nya kalau macam ni.

Semoga dipermudahkn urusan kerjaan dlm mnangani k3s ini.. semoga cept kita bolh hidup selesa seperti sedia kla.. aamiin yarabb.

Terbaik untuk kerjaan bkn tbaik untuk kami… Kenapa tak buat pkp mcm pkp 0.1? Kami dah beli semua untuk raya last lastkau cakap pkp.

Apebenda kau ni ? kalau betul2 nk pvtuskan rangkaian k0vld, ttup terus semua sekt0r kecuali makanan dan ubat2 an, mcm PKP 1.0 haritu.. Ni tidak, kau bukak sana kau bukak sini, pkp 2.0 pkp 3.0 pkp 4.0 sampai pkp bape kau nk ni ? buat betul2 la, jgn nk main2.

Kredit : Kosmo/OM

 

Facebook Comments

Be the first to comment on "Baru Umum Tlada Rentas Daerah Dan Negerl raya nanti.ini yg terjadi pd Fac.ebook DS Ismail Sabri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*