Wanita wanita ini sel4mba makan di tempat terbuka di restoran non-muslin tanpa segan silv

SEORANG wanita merakam 4 orang wanita Islam yang bertudung makan di sebuah restoran non- muslim.

Wanita tersebut berasa kes4l melihat mereka makan di bulan puasa di restoran tersebut tanpa menghormati umat Islam berpuasa di bulan Ramadan.

Wanita tersebut turut menyatakan perbuatan tersebut memalvkan Islam apabila kesemua wanita tersebut juga mengenakan tudung.

Namun seorang daripada wanita tersebut menyatakan “saya tidak ikut hkum fekah, saya ikut hkum al-Quran”.

Namun wanita tersebut menyatakan dalam Islam berpuasa ialah wajib. Puasa merupakan salah satu daripada 5 rukun Islam.

Namun wanita tersebut tetap menegaskan hkum berpuasa bagi mereka berbeza dan tidak sama seperti di Malaysia kerana mereka mengikut hkum daripada Al-Quran.

Wanita (perakam) tersebut bertanya hkum mana awak belajar?

Wanita tersebut menjawab, nanti saya jawab dengan Allah.

Wanita yang merakam ini bersumpah dengan nama Allah yang dia telah menegur mereka dan mereka harus bertanggungjawab sendiri di hadapan Allah di akhirat kelak.

Wanita tersebut juga menyatakan ia akan menyeb4rkan video ini di media ꜱᴏꜱɪ4ʟ.

Hukum berpuasa di mana-mana sahaja tetap sama dan tidak berbeza. Ia merupakan kewajipan bagi orang Islam yang telah akil baligh dan tiada keuzvran untuk menghal4ngnya daripada berpuasa.

Berd0sa besar sekiranya sengaja untuk tidak berpuasa.

Moga semua diberi hidayah daripada Allah.

Video

Re4ksi wargamaya

Entah yg xpuase tu cuti kot dtg haid..brsngka baikk…huhu😌..tp idak le nk makan kedai cine..loyer tek4k..ieee

Kalau pergi indon mmg budaya diaorg macam tue dah sejak azali
Mazhab pun berbeza tapi tue lah datang Malaysia bawa budaya mcm tue
R0sak-r0sak🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Dia ni orang mana buat malv saje kalo tak puase jangan lah mkn Di tempat umun macam tu lagi Di kedai cina lgi bod0h

Org jenis ni x yah tegur la.. Dh mg diorg x malv.
Mkn terang2 kt kedai non muslim.
Siang hari puasa,bertudung pulak tu. So.. Yg menegur tu buat abis pahala puasa je terpeklk2 cmtu. Malu kt nonmuslim sama.

Ni bukan org Malaysia rasanya yg makan ni..sbb cara ckp pun bunyi lain..mcm org seberang…cuba tanya kat mak cik ada permit x.. hehehe…tentu terus puasa..hahaha

Dia dah ckp berbeza beza, mungkin yg dia ikut cara islam lain… yg msia mungkin cara islam lain… sama2kata yg mereka yg betul… so ikut fahaman sendiri laaa…… yg penting u dgn tuhan saja….

Aduuiii buat sel4mba ja awek tu. Tak tau malv la. Klu nak mkn pun beli la bungkus. Bawa balik umah mkn. Tu la anak anak melayu kita sekrg ni. Eeeemmmm. Mana penguat kuasa agama takkan tak ambil tindakan.

Sumber: Facebook ismail harris via mediabawang

link: https://mediabawang.net/makan-lua/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: 

Facebook Comments

Be the first to comment on "Wanita wanita ini sel4mba makan di tempat terbuka di restoran non-muslin tanpa segan silv"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*