“Berhenti la si4sat, semua harta hasil 16 tahun berniaga..” – Isteri abang burger

Peniaga burger, Wan Mohd. Faisal Wan Kadir meminta orang ramai berhenti ‘menylasat’ hal peribadinya selepas tul4r beberapa p0sting di media soslal mengenai dirinya yang didkwa menjalani kehidupan mewah.

Menerusi laporan Sinar Harian, isterinya Norlaili Shafii berkata, pendedahan foto warganet seperti rumah dan kereta jenis Honda Civic adalah hasil kerja ker4s mereka sejak 16 tahun menjalani perniagaan.

“Rumah ini hutang dengan adik-beradik dan mertua lebih RM16,000 belum terbayar, mujur adik memahami. Saya jual barang kemas untuk bina rumah ini, 306 meter persegi, tiga bilik saja pun.
“Mungkin binaan dari luar kelihatan seperti banglo mewah. Kereta beli tahun 2018, bukan hak saya, hak bank, masih hut4ng. ALLAH Maha Besar, saya sudah tidak mampu jelaskan satu persatu, cukup-cukuplah tu, katanya.

Selain gambar tersebut, wanita berusia 37 tahun itu turut menjelaskan foto memaparkan suaminya yang menikmati steak serta resit bayaran mencecah lebih RM900 yang dirakam pada tahun lalu.

“Adik saya mengandung, mengidam. Kami makan sekeluarga lebih 10 orang. Kongsi bayar bil. Itulah kali pertama saya makan steak mahal di sebuah restoran bersebelahan Kota Darul Naim.
“Sebelum C0vld-19, saya berniaga bermula jam 6 petang sehingga 4 pagi. Pendapatan kami terjejas sejak setahun lalu kerana pandemlk. Berhentilah sias4t sebab boleh jadi fltnah,” tegasnya.

Terdahulu, Wan Mohd. Faisal dikenakan k0mpaun RM50,000 bagi kesal4han berniaga melebihi waktu ditetapkan di Kota Bharu, pada Ahad lalu sehingga menlmbulkan simp4ti orang ramai.

Bagaimanapun, warganet mula beng4ng selepas tul4r beberapa keping foto pasangan tersebut yang didkwa seolah-olah bukan ‘orang svsah’ seperti disangka.

Sumber: Sinar Harian (Adila Sharinni Wahid)

via ohmymedia

Peniaga burger vir4l sebenarnya hidup mewah, Pernah makan T0mahawk harga RM 1000.00?

Kalau lah betul apa yang dikatakan, memang satu Malaysia kena tlpu! Peniaga burger Faisal Burger yang vir4l baru-baru ini gara-gara dirinya dik0mpaun RM50,000 kerana jual burger lebih masa dikatakan hidup mewah.

Fuh sakan abang burger kita ni, dia dikatakan pernah makan di restoran Tomahawk dengan bil mencecah RM1,000 lebih.

Bukan itu sahaja, ramai netlzen ‘menylasat’ dan menjumpai banyak lagi bukti yang menunjukkan dia bukanlah tidak mampu seperti yang digemb4r-gembvrkan.

Dan k0mpaun yang dikenakan itu memang patut pun disebabkan dia melnggar S0P. Berniaga melebihi masa. Ye lah, pihak berwajib pun mestilah menjalankan tugas. Takkan lah sesuka hati diorang jer nak s4man kalau tak buat salah.

Hmm..macam-macam betul lah. Apa pendapat anda? Komen sikit.

Sumber : https://www.rotikaya.com/peniaga-burger-vir4l-rupanya-hidup-mewah-pernah-makan-tomahawk-rm1000/.

Via trendingkini

Facebook Comments

Be the first to comment on "“Berhenti la si4sat, semua harta hasil 16 tahun berniaga..” – Isteri abang burger"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*