Ramai hairan mcm mana Brunei xde k3s C0vld baru. Ustazah Ini jelaskan kenapa

MACAM MANA BRUNEI TIADA K3S C0vld 19?

Macam mana Brunei boleh tak ada k3s. Kalau ikutkan k3s diorang dahulu agak tinggi juga.

Dengan izin Allah hari ini, dari live Ustazah Asma Harun.

Katanya, dia ada sahabat di Brunei. Sahabatnya beritahu, setiap waktu pagi, semua rangkaian televisyen, radio, atau apa media sekalipun, mereka mewajibkan bacaan surah Yassin baca juga dia h0spital2 wad semua jabatan awam lain..

Sultan, Mnteri Agama, rkyat ke apa, semuanya wajib membaca surah yassin.

Allahu.

Mungkin Allah nak lihat, sejauh mana kebergantvngan kita kepada Allah, sekuat mana iman kita, sejauh mana kekuatan kita untuk meminta dengan Allah secara berterusan dan sejauh mana kita mampu mengekalkan akhl4k yang baik.

Perasan tak apa yang berlaku pada Malaysia sekarang nih? Kita saling meny4lahi sama satu lain, kita menghlna, kita mengeji.

Allah nak uji kita. Jadi kita kena ingat. Semua ini milik Allah. Kita kena selalu meminta Doa dengan Allah. Kita tak boleh jaga kita tapi ingatlah Allah yang jaga kita. Buat apa Allah suruh, tinggal apa yang Allah lar4ng.

Banyaklah Istighfar, berdoa, memuji Allah.

InsyaAllah.. Jom mula kan dari rumah setiap kita.. Moga Allah selam4tkan Malaysia…

Cc Fb majlis ilmu

KEBERKATAN SURAH YASSIN

Rasulullah SAW telah bersabda: “Bacalah Surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan.“

Berikut adalah beberapa keberkatan dan kebaikan yang dimaksudkan:

1. Apabila orang lapar membaca surah Yassin, ia boleh menjadi kenyang.

2. Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian.

3. Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh.

4. Jika dalam ket4kutan boleh hil4ng perasaan t4kut.

5. Jika terpenj4ra akan dibebaskan.

6. Jika musaflr membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya.

7. Jika ters3sat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya.

8. Jika dibacakan kepada orang yang telah menlnggal dunia, Allah meringankan
siks4nya.

9. Jika orang yang dahaga membacanya, hilng rasa hausnya.

10. Jika dibacakan kepada orang yang s4kit, terhlndar daripada peny4kitnya.

Statlsttik k3s Terkini

Di samping Malaysia, dalam kalangan negara di Asia Tenggara, Indonesia dan Filipina turut menyertai senarai 80 buah negara yang mencatat lebih 100 ribu k3s C0VlD-19.

Indonesia merekod 869,600 k3s dengan 25,246 kem4tian, di tangga 20 sementara Filipina melaporkan 494,605 k3s dengan 9,739 kem4tian, di tangga 32.

Myanmar minggu ini melaporkan 132,865 k3s di tangga 70 sementara Singapura melaporkan sebanyak 59,029 k3s dan angka kem4tian kekal 29.

Thailand mencatat 11,262 k3s dan 69 kem4tian; Vietnam mencatat 1,531 k3s dan 35 kem4tian; Kampuchea mencatat 426 k3s dan masih sifar kem4tian.

Tiada K3s Baru di Brunei

Tiada perubahan k3s C0VlD-19 di Brunei 141 k3s (2 kem4tian) sementara k3s C0VlD-19 di Laos sebanyak 41 k3s dan slfar kem4ian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber:rentasasia

Facebook Comments

Be the first to comment on "Ramai hairan mcm mana Brunei xde k3s C0vld baru. Ustazah Ini jelaskan kenapa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*