Ismail Sabri beri peluang pada yang hendak rentas negeri dan ini tarikh terakhir untuk semua walaupun esok PKP bermula

Kuala Lumpur: Kerjaan memberi tempoh kepada orang ramai yang berada di kampung halaman, supaya pulang segera ke rumah mereka selewat-lewatnya Jumaat ini.

Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kel0nggaran itu diberikan selepas berbincang dengan P0lis Diraja Malaysia (PDRM).

Katanya, kelonggaran turut diberikan kepada mereka yang sudah membeli tiket penerbangan dan bas ekspres namun, perjalanan selepas Perlntah Kawalan Pergerakan (PKP) berkuat kuasa esok.

“Kel0nggaran hanya akan diberi kepada mereka yang mempunyai sebab tertentu (kerana) ada yang saya difahamkan, melawat keluarga yang saklt di h0spital dan akan pulang dua hari lagi, iaitu Khamis misalnya.

“Maka saya sudah bincang dengan PDRM, k3ss tertentu seperti ini dibenarkan (rentas negeri).

“Jadi jangan bimbang kalau mereka terper4ngkap di kampung seperti dulu, masa PKP dulu sehingga kita terpksa buat pr0gram khas untuk benarkan yang terperngkap balik, cuma, yang mana ada di kampung dan belum pulang saya harap pulang segera paling lewat pun Jumaat ini,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media Majlis Keselamatan Negara (MKN) mengenai PKP di sini, hari ini.

Ismail Sabri berharap tiada rkyat yang terper4ngkap di kampung selama dua minggu ketika tempoh PKP 2.0 dilaksana, selepas kel0nggaran itu diberikan.

Re4ksi Orang Ramai

Yang cakap baik tak pyah buat pkp nih mesti baca kulit depan ajee. tak baca isi dalam. Baca lah bagi habis fahamkan, lepas tuh jangan h.entam. buat pkp salah, tak buat pkp salah dah bagi kel0nggaran lagi lahhh kena h3ntam.

Ramai ank2 balik kg pasca banjir ni… Tlg mak ayh tua mengemas rumah… Alhamdulillah ada kel0nggaran.

Orang dah ramai rasanya balik kampung berbanding balik ke negeri bekerja.. PKP ke tak PKP ke sama je rasa.. Tiada beza cuma hujung tu tambah huruf P atau B je dah tu macam semua sekt0r dibuka seperti biasa.

Sumber : HarianMetro

Via tranformasi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Facebook Comments

Be the first to comment on "Ismail Sabri beri peluang pada yang hendak rentas negeri dan ini tarikh terakhir untuk semua walaupun esok PKP bermula"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*