Suami peIvk, mer4yu mem0hon maaf, tapi sy tetap mintak utk dicer4ikan, tI4k 3 lg bagus

7 tahun usia perkahwinan dan kini sedang sarat mengandvng anak kelima.

Saya dapat tahu suami cvrang dengan bekas kekasih hingga terI4njur.

Saya melutut merayu dengan suami bagitahu apa salah dan silap saya.

BertaIu – taIu saya des4k akhirnya dia beri jawapan yang buat saya ters3ntak.

Saya terus sambut tangan suami clum, mintak maaf dan mintak suami untuk mencer4ikan saya t4Iak 3 lagi bagus saya terima.

Part 1, Tolong hidekan profile saya.

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca, saya nak luah kan isi hati saya dekat di sini kerana tiada yang mengenali saya.

Saya dah berkahwin hampir 7 tahun dan sekarang saya sedang mengandvng anak ke lima,

InshaaAllah saya hanya tunggu masa nak bers4lin. Hari ni saya berg4duh besar dengan suami, dia kant0i cvrang dengan saya.

Suami balik je dari kerja tadi terus mandi dan kebetulan HP suami cas tepi TV saya pun ambik peluang untuk cek.

HP suami berpasword saya cuba pec4hkan pasword suami dan kebetulan betul.

Benda pertama saya cek whatsapp, cek punye cekk, ya Allahh berder4u dr4h satu badan saya bila saya terbaca chat suami dengan ex dia yang dulu.

Perbualan sangat mesra (ayg, abg), suami rajin v1deo call ex dia dan apa yang buat saya lebih kec3wa

Mereka dah banyak kali berjumpa dan terIanjvr.

Begitu banyak gambar – gambar mereka di dalam bilik berpeIvkan yang ex suami sendiri send kat suami saya.

Svmpahh rase macam nak bunvh diri je masa tu, air mata saya keluar berjvrai – jvrai tanpa henti.

Patutlah selama ni saya rasa tak sedap hati, fikiran sentiasa terganggu, dapat mimpi suami cvrang dan kerap tersedar jam 2, 3 pagi.

Saya tak tahu apa silap saya sampai suami cvrang belakang saya

Kalau berg4duh laki bini tuh adatlah tapi bila berg4duh saya selalu meng4lah dan mintak maaf terlebih dahulu.

Sambungan.. Part 2

Beberapa hari yang lalu saya ada kongsikan kisah suami saya yang cvrang dengan bekas kekasihnya.

Kelmarin kami berg4duh besar suami peIvk saya sekuat – kuatnya, meminta maaf dan berkali – kali menc1um dahl saya.

Saya hanya mampu menangls, meravng sekuat hati dan melutvt di kaki suami.

Saya p4ksa suami untuk beritahu apa salah dan sil4p saya dan kekvrangan saya sampaikan suami CUR4NG di belakang saya.

Mula – mula tiada jawapan namun dengan desakan bert4Iu – taIu baru suami bersuara.

Suami cakap saya tiada kekurangan, cukup dalam MEL4YANI DIA , ANAK – ANAK dan SEGALANYA

Cuma sejak akhir tahun – tahun lepas dia terjumpa ex gf dan berbagi nombor hp sejak itu suami mula berubah dan rasa seperti bujang.

Mula – mula berkawan lepas tu bercinta semula alang – alang ex suami tak kahwin lagi

Memang kerap keluar bersama tu yang mereka hanyvt serta terIanjvr. Suami mula rasa seronok dan akhirnya suami lupa siapa dia.

Suami jujur dia terIanjvr dengan ex gf dia sejak 2 bulan lepas.

Nak bersama saya suami rasa kurang selesa sebab saya sedang s4rat mengandvng, perut pun makin bulat membesar dan ke depan jadi svkar untuk dia menyetvbuhi saya.

Entah kenapa waktu suami saya cakap macam tu saya tak boleh terima.

Saya terus sambut tangan suami c1um, mintak maaf dan mintak suami untuk mencer4ikan saya tI4k 3 lagi bagus saya terima.

Saya hanya mampu cakap dekat suami hanya kerana saya srat mengandvng suami memilih untuk menyetvbuhi perempuan lain

Hanya kerana pervt saya semakin membulat dan membesar suami lebih memilih untuk puaskan dirinya bersama perempuan lain

Hanya kerana saya mengandvngkan anak dia, hanya kerana itu.

Ya Allah sump4h demi Allah saya tak boleh terima langsung alsan suami.

Kalau alasan suami rasa ter4bai, kurang lyanan, saya menderh4ka saya masih boleh terima.

Rasa mrah, ger4m, rasa nak membunvh mula menguasai diri.

Syukur saya masih w4ras dan boleh kwal perasaan.

Saya bersyukur kerana Allah memberi saya rezeki kesburan dan mudah untuk mendapatkan zurlat.

Ada sesetengah pasangan menunggu bertahun – tahun untuk dapatkan zurlat tidak beruntvng seperti kami.

Dulu tiap kali lepas melahirkan saya nak merancang tetapi suami tak izinkan untuk makan p!l atau sebagainya

Pakai knd0m suami cakap tak puas, nak rncang sendiri bila suruh buang luar suami terlepas dalam.

Dah jadi macam ni apa semua slah saya? Apa saya yang tak pandai merncang dan jaga tubuh?

Saya tahu ini dug4an buat saya, Allah tak akan bagi ujian ni kalau saya tak mampu, mungkin ada hikmah di sebalik dug4an ini.

Setiap manusia buat kesiIapankan? Dan dari kesiIapan itulah kita belajar.

Saya harap suami belajar banyak benda dengan apa yang dah jadi sekarang ni.

Untuk anak kelima ni satu persiapan pun saya belum buat lagi dari baju b4by, sarvng kaki dan tangan,

Bedvng, pampers, barang mandian set bers4lin satu pun saya tak beli lagi dan siapkan.

Baju anak – anak saya yang lepas semua saya dah bagi orang sebab ada yang lebih memerlukan so saya bagi lah.

Bulan 8 yang lalu genap perkahwinan kami yang ke-7 tahun.

Mungkin setkat ni sajalah jod0h kami, saya nak perthankan rasa s4kit.

Dahulu suami pernah cur4ng tapi tak pernah terIanjvr dah saya beri peluang ke dua dengan kecur4ngan yang suami pernah buat lepas – lepas saya masih ingat sampai sekarang apa tah lagi kecur4ngan yang suami dah buat sekarang ni.

Mesti saya akan ingat sampai akhlr hyat saya, jadi saya ambil keputvsan undur diri.

Mungkin saya derh4ka kerana meminta cer4i di waktu s4rat h4mil namun apakan daya saya tiada kekuatan.

Dipendekkan cerita sekarang saya sudah pun berada di rumah ibu bapa saya

peguam yang urus kan k3s saya adalah kakak saud4ra saya dan apa – apa mengenai bayaran abang saya akan tangung semuanya.

Anak – anak buat masa ni semua saya serahkan pada suami.

Hari Sabtu pagi tu jugak saya uruskan semua, keluarga suami dan keluarga saya dapat tahu je perkara ni terus meng4muk besar dan ser4ng suami.

Hal tu sikit pun saya tidak masuk cmpur biarlah suami selesai kan.

Sekarang saya cuma membawa diri, rehat dan tenang kan fikiran alang – alang due date saya semakin hampir.

Anak – anak saya serahkan pada suami sebab saya nak suami tahu dan rasa menjaga, mengurus, merwat seorang anak sangat – sangatlah tidak mudah apa kan lagi jaga 3, 4 orang anak.

Kntal tak k3ntal sajalah hati menjaga mereka.

Bila saya dah berslin dan habis pant4ng saya rancang nak berkerja.

Selepas ekonomi saya dah utuh dan kukuh baru saya ambik hak jagaan anak – anak sepenuhnya.

Dan untuk anak kelima ni saya akan berikan pada adik saya, adik saya kahwin dah 4 tahun tetapi belum diberi rezeki zuri4t lagi.

Barang – barang keperluan baby dan pant4ng adik saya dan isterinya akan beli dan uruskan.

Komen Warganet :

Zue Ninie L : Sedihnya bila baca kesah ni. Saya sekarang dalam proses berpant4ng, baru lepas melahirkan.

K3s macam ini la yang saya takvtkan. Kalau perkara ni berlaku pada saya, saya sendiri tak tau apa akan jadi pada saya.

“Ya Allah, kau kuatkan la kami – kami sebagai seorang isteri. Kau berikanlah kebahagiaan pada kami.

Jauhilah kami dari perkara yang boleh mer0sakkan keimanan kami..” Amin.

Kalaivani Krishnasamy : Baca pun dah semacam, berdebar, perasaan bercmpur bavr.

Macam manalah perasaan akak yang menghadapinya.

Mesti menangls akak tu masa taip ni. Manusia jenis ape suami dia tapi tindakan akak tu tenang sangat.

Kalau saya di tempat akak tu, tak tahulah apa akan jadi. Mungkin dah tak ada dah saya ni.

SaIute kepada keluarga akak. Sekurang – kurangnya ada keluarga di sisi. Saya doakan yang terbaik untuk akak.

Tika Yahya II : Semoga sis kuat saya yang baca ni pun terasa apa suami puan buat tapi kita kena kuat demi anak semoga ada kekuatan dalam diri sis.

Kami doakan sis tabah dengan uji4n diberi, Allah sayang, Allah bagi uji4n sebab sis kuat itu.

Kifarah itu ada sis apa yang dia buat dekat sis dia akan dapat balik sebijik apa yang dia dah buat.

Bella Huda : Semoga sis terus sabar dengan dug4an Allah. Allah ujl sebab sayang. Bertabahlah. Semoga sinar kebahagiaan menjadi milik sis selepas ini amin.

Dan saya doakan buat semua ibu tnggaI di luar sana semoga anda semua bahagia dan diberkati Allah selalu.

Sungguh anda semua wanita – wanita hebat.

Nazuha Alias : Sedlhnya kisah sis nih. Tapi kagum dengan kecek4lan hati sis. Saya suka bila sis tak gunakan alsan anak untuk beIas kasihan.

Saya puji tlndakan sis serahkan anak – anak pada ex untuk dia jaga, biar dia tau macam mana nak jaga anak – anak. Alasan dia bagi memang minta kita jadi pembunvh.

Syabas sis. Saya doakan semoga rahmat Allah selalu dengan sis.

Sumber : kepobareng

Via gstv.vip

Facebook Comments

Be the first to comment on "Suami peIvk, mer4yu mem0hon maaf, tapi sy tetap mintak utk dicer4ikan, tI4k 3 lg bagus"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*