Macam Tak Percaya, Ini Yang Terjadi Kepada Liyana Jasmay Selepas Tidak Lagi Bertudung

Sebelum ini Pelakon Liyana Jasmay menerima tegvran warganet kerana hanya memakai ‘snowcap’ menggantikan tudung ketika bercuti di London awal tahun lepas. Rata-rata warganet meluahkan rasa terkejvt melihat penampilannya, adakah Liyana sudah buka tudung? Tidak kurang juga yang mem3rli tindakannya itu.

Bagi anda yang pernah menonton drama bersiri Kami sudah pasti mengenali dengan aktres jelita, Liyana Jasmay.Menerusi entri terkini Liyana di Instagram, ibu kepada dua orang cahaya mata itu kelihatan tidak memakai hij4b.

“Dengan my trusted girl Wani from @bubblegumwax_Only she can handle my cr4ziness before all the lasers.Thank you so much @bubblegumwax_ for the best service and best staff ever! I’m ready for honeymoon weekend with my love!,” tulisnya.

Bagaimanapun, bintang berusia 29 tahun ini turut menutup ruangan k0men di akaun media soslal berkenaan.Sekadar informasi, Liyana telah dilahirkan pada 28 Mac 1991 di Kuantan, Pahang dan telah membuat untuk berhijab sepenuhnya pada tahun 2017.

Apa-apa pun, kita doa kan yang baik-baik sahaja buat Liyana.Sebelum ini Liyana pernah berhijrah dengan mengenakan hijab. Sejak berhijab sebelum ini, penampilan Liyana tetap nampak sangat comel dan begitu stailo.

Sebelum ini, sudah beberapa kali gaya pemakaian tudung Liyana Jasmay dikrltlk sehingga ada yang mengatakan dia mempermainkan agama. Ada segelintir warganet mend4kwa pelakon itu memkai tudung sekadar main-main dan bakal membukanya suatu hari nanti. Namun, pada Liyana ramai yang tidak tahu apa itu fesyen dan tidak perlu sibuk mengkrltlk cara dia berhijab.

Foto: Instagram Liyana Jasmay

Kredit:MH

Artikel sebelum : Tudung Dah Terbang. Ambil Keputusan Untuk Buang Imej Bertvtup. Tak Sangka Ini Respon Padu Liyana Jasmay Apabila Warganet Slbuk Tentang Dirinya

Sebelum ini, sudah beberapa kali gaya pemakaian tudung Liyana Jasmay dikriti1k sehingga ada yang mengatakan dia mempermai1nkan agama. Ada beberapa warganet mendkwa pelakon itu memakai tudung sekadar main-main dan bakal membukanya suatu hari nanti.

Namun, pada Liyana ramai yang tidak tahu apa itu fesyen dan tidak perlu sibuk m3ngkrltlk cara dia berhijab. Terbaru, nama Liyana sekali lagi hngat diperkatakan apabila dia memuat naik foto tidak bertudung ketika sedang menikmati hidangan di restoran luar negara bersama suami dan dua orang anaknya.

Rata-rata warganet meluahkan rasa terkejvt melihat foto tersebut tertanya-tanya, adakah Liyana sudah buka tudung? Tidak kurang juga yang mem3rli tindakannya itu. Jika dilihat pada instagram rasmi beliau, terdapat beberapa keping gambar yang tidak bertudung. Sebelum ini netlzen menyatakan gambar bersama keluarga itu adalah gambar lama tapi gambar di bawah seperti gambar terbaru.

Warganet Sel4r Tindakan Liyana Jasmay Yang Seperti Tak Bersedia Bertudung. Terkejvt Bila Ini Resp0n Padu Liyana Untuk Warganet Itu

Liyana Jasmay meminta warganet untuk tidak memperlek3hkan penampilan hijabnya itu kerana ia dianggap peribadi. GAYA pemakaian tudung Liyana Jasmay yang unik sering menerima krltlkan warganet sejak pelakon ini membuat keputusan untuk berhijab sejak tiga tahun lalu.

Terbaharu, fesyen tudung aktres ini menerusi drama berjudul Tolong Saya Encik Dinosaur yang dilihat seperti memakai snowcap sekali lagi menerima krit1ikan warganet. Menurut salah seorang pengguna Twitter dengan  tweethandle @xxxbyefelicia Liyana tidak seharusnya mengenakan hijab jika dia tidak bersedia.

“Sebenarnya tengok tayangan perdana 30 minit tu not bad… macam best juga. Liyana berpendapat penampilannya itu tidak seharusnya dijadikan isv kerana soal menutup aur4t adalah bersifat peribadi buatnya. “Cuma tajuk saja p3lik dan Liyana Jasmay kalau tak bersedia nak bertudung tak pyah la. “Kaedahnya dalam cerita ni ala-ala jadi emo berhijab lepas tanpa pin.

Oh ya, dia yang arahkan drama tu sebab tu dia heroin okay,” tulisnya. Enggan berdiam diri, Liyana, 32, berkata, penampilannya itu bukanlah suatu isv yang perlu diperkatakan memandangkan ianya bersifat peribadi buat pelakon itu. Malah, Liyana juga menganggap individu berkenaan tidak mengetahui apa-apa mengenai fesyen.

“Cara saya pakai hij4b tak macam cara konvensional awak pakai, itu bukan urusan kamu. “Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi. “Saya nak pakai hijab atau tidak, pun bukan urusan kamu. Ia sesuatu yang sangat peribadi.”- LIYANA JASMAY, PELAKON

“Ouh dan lagi satu, awak tak tahu apa-apa fasal fesyen! #SOKAMPUNG,” tulisnya. Gara-gara menggunakan tanda pagar #SOKAMPUNG itu juga, Liyana turut menerima pelbagai kec4man apabila warganet menyifatkan tlndakannya itu seperti kebudak-budakan yang tidak mengakui kesilapan sendiri.

“Awak ni umur 12 tahunkah? Sangat tak m4tang. “Cara Liyana Jasmay ni reply pun dah tahu tahap artis yang macam mana… suam-suam kuku tapi berlagak sangat. “Fesyen zaman sekarang adalah fesyen yang menimbulkan kehalranan dan k0ntr0v3rsi. Lagi banyak perhatian, lebih ‘rad’,” tulis warganet.

Liyana Jasmay sebelum ini pernah berdepan k0nt0rv3rsi sama apabila dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dia sekadar mengenakan selendang sehingga menampakkan sebahagian kecil rambut hadapannya pada April tahun lalu.

Sumber : Sumber : http://empiremedianetwork.com/

Via tehtarikkaw

Facebook Comments

Be the first to comment on "Macam Tak Percaya, Ini Yang Terjadi Kepada Liyana Jasmay Selepas Tidak Lagi Bertudung"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*