“Rasa seb4k pulak tengok” – [Video] Lagu Negaraku Tiba-tiba Berkumandang, Semua Berdiri Tunjuk H0rmat Masa Tengah Makan

Macam-macam yang dah berlaku pada tahun 2020 ni, pandemlk, kemelvt p0litik, pertukaran ker4jaan dan macam-macam lagilah.

 

Kalau tengok dekat media soslal, hari-hari ada je benda yang nak digadvhkan kerana semua ada pendapat dan pandangan masing-masing mengenai sesuatu isv.

 

Tapi, ini tak bermakna yang perpaduan, rasa cinta, sayang dan hormat pada negara kita ni dah lenyap dalam diri. Buktinya, seorang netlzen telah memuat naik satu video di Twitter menunjukkan re4ksi rkyat Malaysia bila tiba-tiba lagu Negaraku berkvmandang.

 

Dalam video ni, korang boleh tengok sendiri eksperimen yang dijalankan di salah sebuah kedai makan terkenal di dalam pusat membeli-belah di mana lagu Negaraku dimainkan secara tiba-tiba tanpa ada pengumuman apa-apa sebelum itu.

Menariknya, walaupun sedang sibuk menjamu selera, berbual dengan kenalan, melayan kerenah anak-anak, sebaik sahaja lagu Negaraku dimainkan, semua yang ada di situ bangun dan berdiri tegak tanda menghormati lagu kebangsaan ini.

 

Bila lagu Negaraku habis dimainkan, boleh tengok ada segelintir yang semangat sampai tepuk tangan. Rkyat tak kira bangsa, tua atau muda semua tunjuk rasa patriotik dorang.

 

Netizen yang tengok video ni pun bangga dengan perpaduan yang ditunjukkan siap ada yang rasa s3bak lagi.

Tahun ni pun dah masuk tahun ke-63 kita sambut kemerdekaan, so memang eloklah kita ketepikan perbezaan p0litik dan pendapat masing-masing sebentar dan hargai apa yang negara kita dah capai selama tempoh ni. Merdeka!!!

Sumber: Lobakmerah

 

Facebook Comments

Be the first to comment on "“Rasa seb4k pulak tengok” – [Video] Lagu Negaraku Tiba-tiba Berkumandang, Semua Berdiri Tunjuk H0rmat Masa Tengah Makan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*