Nmpak Lmbaga Putih Berdiri di Pintu Smbil Trsenyum Slnis. Kisah Ust Kazim Disntau Anak Murid Sendiri

” Setiap petang saya nampak wanita berjubah putih berkali-kali kata padan muka..padan muka dekat saya” gara-gara skit hati kena tegur sikit saja mereka tergmak buat macam ni dekat ustaz sampai beliau jatvh skit. Nauzubillah

Malah ada manusia yang sanggup menjadi pembunh dengan meminta pertolongan daripada jln dan syaltan bagi membalas dndam kepada manusia lain menggunakan cara hlus begini.

Mereka yang ditmpa muslbah jtuh skit disebabkan shir sntau pula, tak semestinya orang biasa malah ustaz yang diketahui tinggi ilmu agama pun kadangkala dijadikan mngsa oleh manusia yang mengikut hati dan hwa nfsu.

Berikut perkongsian oleh Dato’ Ustaz Mohd Kazim Elias berkaitan pengalamannya disntau.

Tahun 1996:

Saya dijemput menjadi imam qiamulail, selesai kuliah subuh saya pulang ke rumah. Jumaat sekitar 9.30 pagi, dada saya skit, badan tiba-tiba sahaja lemah, kepala pening.. saya mntah.. masyaallah.. darh membvak keluar.

Di h0spital doktor kata sy terkena jangkltan vlrus. 6 hari terlntang, anak sulung saya umur 2 tahun menangls siang malam. Saya terlalu lmah, dada seperti dihlris-hlris.

Setiap petang saya nampak lmbaga perempuan berbaju putlh, berdiri di pintu sambil tersenyum berkata “padan muka.. padan muka”.

Teman (kawan) saya datang tidur di rumah, lari dia sebab dia nampak lmbaga hltam besar berdiri dan kenclng atas dia.. Masyaallah badan makin lmah, mana-mana anggpta dipegang pasti menjerlt saya keskitan.

Saya dibawa ke Kedah dan Batu Kurau untuk berubat. Di Batu Kurau dapatlah jawapannya.. saya disntau, kuku semua dah hltam, badan svsut mendadak.. beribu-ribu miang buluh dikeluarkan dari dada saya, skitnya Tuhan sahaja yg tahu.

Bilal tua yang merawati saya kata “sabar ni ujian Allah..”

5 tahun kemudian dia menlnggal kerana skit tua. Sejak itu pantang saya ialah makanan yang tjam dan berbisa sepeti tebu, rebung, kambing dan beberapa jenis lagi.

Ini kali pertama saya disntau. Perlt, pedlh dan s4mkit sangat, bagi yang pernah kena dia tau lah macamana rasanya.. kenangan yang menginsafkan 1996/97

Tahun 1997:

Keskitan aklbat disntau berterusan dan mengganggu kerja dakwah saya.

Srangan kedua lagi tervk, ramai yg datang membantu di samping amalan tertentu, gangguan dalam rumah makin menjadi-jadi. Saya dibawa balik ke Kedah untuk berubat, doktor mengesahkan saya tiada sebarang penyaklt.

Tahapnya sampai orang masjid datang baca Yasin.. saya redha apa jua ketentuan Allah. Suatu malam, saya bermimpi didatangi seorang ulama, memakai baju putih.. mengucapkan salam.. dipegangnya dada saya dan dibaca beberapa ptongan ayat Al Quran.

Dia kata esok ambik 7 benda ni dan mandi gosok seluruh badan.. Insyaallah katanya Allah bagi kesembuhan.

Dalam mimpi itu saya dipertunjukkan dengan 6 orang yang menyhir saya.. gambar mereka ditunjuk satu-satu.. saya tersedar dari tidur.. Masyaallah, mimpi apakah ini.. mimpi benar atau mainan?

Siang esoknya sy gagahkan diri utk bercakap, minta disediakan 7 perkara itu, saya pun dimandikan dan saya masih ingat lebih 2 minggu saya terlntar, batvk berdarh, hanya boleh minum susu sahaja.

Pagi saya mandi pada sebelah petangnya Alhamdulillah saya dah boleh duduk.. saya kata lapar.. nak nasi.. saya tengok org sekeliling saya menangls, saya minta nak pegang anak saya, syukur dah boleh ingat banyak benda.

Tahun 1998:

Saya pindah dari rumah sewa ke rumah sendiri di Batu Gajah.. dalam sibuk dok angkat barang, datang suami isteri.. saya kenal mereka, orang kaya, orang hebat deme ni.

Tiba-tiba suami dia pelvk saya, si isterinya menangls.. dia kata “maafkan kami ustaz” berkali-kali diulang perkataan itu.

Saya tanya “nape?”

Dia jawab “kamilah yg menylhir ustaz, kami berdosa sangat-sangat pada Ustaz”

Saya tanya “kenapa buat kat saya mcm ni?”

Dia jawab “Saya terasa bila ustaz tegur dalam kuliah tentang orang yg tak berjemaah dimasjid, saya gram, saya menympah dgn kata-kata ustaz”

Saya jawab “takpe..Alhamdulillah, saya tak mrah dan simpan dlm hati”

Dia kata lagi “mereka berenam terlibat”

“Enam org?” saya terkejvt..

Memang, saya kenal mereka kerana suami isteri inilah yg ditunjuk dalam mimpi saya itu. Saya sebut nama lagi empat org, dia mengaku betul, mereka yang anlaya saya. Saya cakap pesan pada mereka saya maafkan mereka.

Sampai sekarang, kalau saya tersrempak mereka berdua, si suami akan memelvk saya.. satu keluarga rapat dan tiap-tiap tahun mereka datang beraya (hari raya) dengan bawa sekali anak menantu cucu.. langsung tiada dndam dihati, Alhamdulillah.

Tahun 2001:

Ketika itu menjadi Imam di Masjid Al-Aulia, Ipoh. Tabiat saya ialah makan malam jam 6:30 petang.. bila saya 3 kali suap baru saya perasan ada banyak ulat di dalamnya, bergerak-gerak, MasyaAllah, bila saya bvang ke lantai jadi nasi tapi dalam pinggan bervlat.

Saya tanya isteri, ni nasi bila? Dia jawab baru masak. 3 hari berturut-turut sebelum itu tikar getah rumah saya diselak-selak sedangkan ada kusyen, meja makan dan almari kitab di atasnya. Ber0mbak macam ada orang mengibasnya.

Itulah permulaan srangan ketiga pada saya dan kali ini paling tervk, saya terlntar sebulan malah tak dapat mengingati orang di sekeliling saya. Skitnya sangat kuat sehingga mengganggu keluarga.. berpuluh-puluh ustaz dan pengamal perubatan tradisional datang membantu.

Ini pesan Dato’ Ismail kamus

Saya ucapkan terima kasih kepada Dato’ Ismail kamus, Dato’ Syeikh Mohd Nor, Ustaz Che Leh. Ustaz Ridzuan yang tak ptus dan jemu membantu dan ribuan pelajar yang membuat solat hajat dan yang datang berubat dari seluruh negara.

Inilah keskitan yang paling saya derltai hingga ke saat ini.. Mungkin tuan puan kata saya ni dok cerita pengalaman peribadi sahaja tapi saya ingin mengajak pada semua agar sabar dengan ujian dan mudah-mudahan Allah mengampuni dosa kita.

Keskitan pada 2001 adalah pengalaman yang sangat berharga kerana mendorong saya mempelajari ilmu perubatan Islam secara lebih mendalam apabila Dato’ Ismail Kamus berkata pada saya…”Anta berubatlah akan diri anta sendiri..”

Temui bngkai anjlng dalam rumah

Alhamdulillah.. selepas sebulan tak bangun, tak boleh tidur, takde selera makan, hilang banyak ingatan, saya bangun dengan izin Allah… saya temui jawapannya bila saya dan sahabat saya dari Indonesia menemui bngkai anjlng ditanam dalam halaman rumah…

Apa jenis manusia ini… Apa salah saya…???

Apapun yang baiknya saya dapat belajar banyak perkara dari ujian ini antaranya… Saya belajar perubatan Islam.. Kedua, saya dapat tahu mana kawan masa susah senang dan kawan masa kita senang sahaja.. Terima Kasih kawan dan sahabat yang tolong saya.- Ustaz Kazim Elias

Sumber:asiakini

Facebook Comments

Be the first to comment on "Nmpak Lmbaga Putih Berdiri di Pintu Smbil Trsenyum Slnis. Kisah Ust Kazim Disntau Anak Murid Sendiri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*