Pesan Ebit Lew,”Belanja Atas Isteri & Keluarga Sedekah Paling Besar Nilainya”

Memang ada benarnya sebaik-baik sedekah dan dijanjikan ganjaran pahala yang paling besar apabila diberikan pada isteri dan keluarga terdekat. Jika ada rezeki lebih janganlah berkira dan berilah keutamaan kepada dua golongan ini berbanding orang lain.

 

Hdamkan pesanan perkongsian pendkwah hebat Ebit Lew ini sebagai panduan;

 

Syukur pada Allah pemberi rezeki. Terima kaseh Allah. Doa terbaik Alhamdulillah.

 

Belanja atas isteri dan keluarga sedekah paling besar nilainya. Nafkah wajib. Apa yang kita suka untuk diri itu juga kita kongsi dengan isteri. Ada orang boleh beli kasut mahal. Beli rim kereta. Beli radio aksesori kereta atau motor. Belanja ikut kemampuan tanpa menyusahkan diri. Tapi dengan isteri dan keluarga svsah nak belanja. Masam muka. Belanjalah kerana Allah buat keluarga. Dengan belanja isteri dan keluarga Allah beri kita kaya dan rezeki melimpah ruah. Dan paling utama Allah maafkan dosa kita sebab pemberian kita.

 

Jangan Kedekvt Pada Isteri & Keluarga

 

Sebelum pergi kerja saya selalu duit tinggal atas meja. Beri kad bank pada isteri. Ambil insuran buat isteri kerana Allah. Sebab tahu belanja anak dan isi rumah banyak. Barang dapur jer dah berapa. Susu pampers anak. Allahuakbar.. Dari dulu lagi. Tak pernah tanya duit tu untuk apa. Senyuman dan peng0rbanannya tak terbayar. Janganlah kedekvt pada isteri dan keluarga. Isteri ibu pada anak kita.

 

Beri Nafkah Wajib Ikut Kemampuan Diri

Sedih baca ramai juga masa takde duit takperlah. Isteri pun tak sus4hkan suami. Tapi dah senang mulalah guna untuk macam-macam tapi lupa belanja isteri. Beri nafkah buat isteri ini wajib mengikut kemampuan. Senangnya apa kita suka untuk diri kita. Kita nak isteri dapat dan rasa perkara yang sama.

 

Allah pasti berkati dengan sedekah. Sedekah paling besar nilainya ialah buat isteri dan anak-anak. Buat mak ayah. Dan juga adik beradik-ebitlew.

 

Sumber:ebitlew

Via migguan wanita

Facebook Comments

Be the first to comment on "Pesan Ebit Lew,”Belanja Atas Isteri & Keluarga Sedekah Paling Besar Nilainya”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*